Aktualności

Instagram niszczy psychikę?

19 maja 2017

Instagram ma najbardziej destrukcyjny wpływ na psychikę, np. na poczucie własnej wartości, u nastolatków i młodych dorosłych spośród wszystkim mediów społecznościowych – ostrzegają brytyjscy specjaliści z Royal Society for Public Health.

BBC News informuje, że wskazuje na to sondaż przeprowadzony przez badaczy wśród 1479 osób - od 14. do 24. roku życia - które pytano o pięć najbardziej popularnych mediów społecznościowych, takich jak YouTube, Instagram, Snapchat, Facebook i Twitter.

Badani mieli określić, które z nich mają największy negatywny wpływ na ich psychikę – wywołują uczucie lęku, zaburzają nastrój, potęgują samotność i obniżają poczucie własnej wartości. Na pierwszym miejscu znalazł się Instagram, w którym głównie umieszczane są zdjęcia. Na drugim miejscu uplasował się Snapchat, a na kolejnym Facebook i Twitter, na ostatnim – YouTube, który w tym zestawieniu okazał się najbardziej pozytywny.

Z mediów społecznościowych korzysta 90 proc. ludzi młodych, za pośrednictwem których się komunikują i wymieniają zdjęciami. Główna autorka badań Shirley Cramer z Royal Society for Public Health przyznaje, że często pełnią one pozytywną rolę. Ich użytkownicy wskazują, że mogą nawiązywać nowe znajomości i wymieniać się informacjami.

Specjalistka zwraca jednak uwagę, że zdjęcia pokazywane w mediach społecznościowych, w tym szczególnie w Instagramie, mogą być wyretuszowane, co szczególnie wykorzystują agencje reklamowane. U młodych ludzi, którzy nie zawsze to rozumieją, mogą jednak negatywnie wpływać na poczucie własnej wartości.

BBC News przytacza przykład dwudziestolatki o imieniu Isla, który zaczęła się interesować mediami społecznościowymi jako nastolatka. W wieku 16 lat przeżyła epizod depresji. Odizolowała się od rówieśników i zaczęła udzielać się mediach społecznościowych.

Miała nadzieję, że znajdzie w nich oparcie, kiedy jednak oglądała jak prezentują się w nich inni i zaczęła porównywać ich ze sobą, poczuła się jeszcze gorzej. Odniosła wrażenie, że nie jest tak dobra jak inni. W wieku 19 lat przeżyła kolejny epizod depresji.

Brytyjka poczuła się lepiej, kiedy zaczęła otwarcie mówić o swoich problemach i nawiązała kontakt z innymi osobami, które miały podobne kłopoty ze zdrowiem. Z niektórymi z tych osób spotyka się w realu. Czuje się teraz znacznie lepiej. (PAP)

 
gorący temat
Newsletter
Wprowadź swój adres e-mail

Administratorem podanych powyżej danych osobowych jest PFM.PL S.A. z siedzibą w Warszawie ( 02-255 ) przy ul. Krakowiaków 65. W razie wyrażenia zgody Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez PFM.PL S.A. w celu realizacji usługi newslettera (zawierającego m.in. informacje handlowe i marketingowe o produktach i usługach własnych administratora danych oraz podmiotów z nim współpracujących ). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, przy czym niezbędne do korzystania z newslettera.

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych ( tj. adres e-mail ) przez PFM.PL S.A. z siedzibą w Warszawie ( 02-255 ) przy ul. Krakowiaków 65 w celu przesyłania newslettera (zawierającego m.in. informacje handlowe i marketingowe o produktach i usługach własnych administratora danych oraz podmiotów z nim współpracujących ), zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (t.j. Dz.U. 2016 r. poz. 922 z późn. zm.).

Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2016 r. poz. 1030 z późn. zm.) na podany powyżej adres poczty elektronicznej, wysyłanych przez PFM.PL S.A. w imieniu własnym oraz na zlecenie podmiotów współpracujących.

Wyrażam zgodę na używanie przez PFM.PL S.A. z siedzibą w Warszawie ( 02-255 ) przy ul. Krakowiaków 65 telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 243 z późn. zm.).

Błąd. Wypełnij poprawnie wymagane pola.
REJESTRACJA
Typ konta
Specjalizacja
 
 
Alergologia
Anestezjologia
Chirurgia
Dermatologia i wenerologia
Diabetolog
Endokrynologia
Farmakologia kliniczna
Gastroenterologia
Geriatria
Ginekologia
Hematologia
Immunologia
Internista
Kardiologia
Medycyna
Nefrologia
Okulistyka
Onkologia
Ortopedia
Otorynolaryngologia
Pediatria
POZ
Psychiatria
Reumatologia
Transplantologia
Urologia
Numer PWZ
Imię
Nazwisko
Adres e-mail (login)
Hasło
Powtórz hasło

Administratorem danych osobowych jest PFM.PL S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Krakowiaków 65. Dane osobowe przetwarzane będą w zakresie dostępu i korzystania z Portalu, a także w celach handlowych, marketingowych, edukacyjnych i statystycznych i nie będą udostępniane innym odbiorcom, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (t.j. Dz.U. 2015 poz. 2135 ze zm.).

Użytkownicy Portalu mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji wskazanych wyżej celów.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych przeze mnie w toku rejestracji w zakresie dostępu i korzystania z Portalu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach marketingowych produktów i usług własnych oraz podmiotów współpracujących.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach edukacyjnych.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach statystycznych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany powyżej adres poczty elektronicznej, wysyłanych przez PFM.PL S.A. w imieniu własnym oraz na zlecenie podmiotów współpracujących, zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422, z 2015 r. poz. 1844).

Wyrażam zgodę na używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 243, 827, 1198, z 2015 r. poz. 1069).

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Portalu Farmaceutyczno Medycznego i akceptuję jego postanowienia.

Błąd. Wypełnij poprawnie wymagane pola.